neděle 6. února 2005

Běžky

Janinka s Tomejskem nás pozvali do Harrachova užít si trochu zimy. V pátek jsem si vzal volno (vyplnil jsem jej mj. tím, že jsem byl koupit digitál; přikládám pár fotek, které jsme v Harrachově pořídili).
Z Prahy jsme vyráželi někdy kolem třetí hodiny s tím, že Janinku s Tomejskem potkáme cestou a pojedeme společně. Bohužel se to nějak nepovedlo, měli zpoždění, a tak jsme jeli sami a cestu vyplnili návštěvou Mladé Boleslavi (resp. místního nákupního centra a McDonaldu:-)
Do Harrachova jsme tak dorazili až za tmy, jako první. J+T přijeli krátce po nás. Vybalili jsme všechny věci a při popíjení místního kvasnicového piva jsme čekali na příjezd ostatních. Nejvíce byla očekávaná jedna dívka (jméno si fakt nepamatuju), která vlastní second hand a dostala za úkol dovézt spoustu kombinéz. I stalo se, někdy před půlnocí jsme tak začali vybírat ze tří pytlů ty nej nej nej.
Ráno jsme hned po probuzení jeli do půjčovny pro výbavu. Docela mě zarazila teplota -19 stupňů. Tomu říkám zima... Dopoledne jsme teda vyrazili. Už výstup z lanovky na Čerťák stál za to. Přece jen jsem stál na běžkách poprvé v životě (a spousta dalších na tom byla podobně), takže sjet ten sice krátký, ale zato poměrně prudký kopeček hned po výstupu z lanovky nebylo nejjednodušší:-) Zkrátka dobrá polovina z výpravy se tam vymlela. No a pak jsme konečně vyrazili. Překvapivě jsme se se Soňou stali "vůdci" výpravy a neustále jsme se drželi v čele (což mělo mj. tu výhodu, že jsme na jedné ze zastávek stihli jako téměř jediní dát si polívku).
Počasí se opravdu povedlo, bylo nádherně, krásná modrá obloha, paráda. Cestou jsme si tak mohli užívat spoustu panorámat:-)
Utrpení ale bylo posledních ca 10 km. Bylo to sice z kopce, ale problém byl v tom, že a) prvních ca 5 km to byla cesta lesem, neprojetá, takže jsme neustále padali na hubu (teda hlavně já) a b) zbytek byl sice po ujeté cestě, ale měli jsme tak dobře namazáno, že nám to prostě ani při hůlkování nejelo:-( Každopádně večer jsme měli v nohách ca 25 km, což bylo znát... Na druhou stranu jsem byl příjemně překvapen, že mě druhý den nic nějak obzvlášť nebolelo.
Večer jsme po návratu vyrazili do místního pivovaru na večeři - vařili tam dobře, ale ta obsluha....:-(

Žádné komentáře: